Saturday, November 23, 2013

Congratulations & celebration!



Tanggal 11 November yang lepas, saya dan keluarga berkesempatan memeriahkan majlis konvokesyen my one and only brother, Muhd Asyraf di UiTM Shah Alam..Kali kedua menemankan emak masuk ke dalam dewan selepas pemergian abah..

Kami bertolak agak lewat pagi itu..Lebih kurang 7.30++ agi baru sampai di Presint 9 ambil emak dan terus pecut ke Shah Alam..Memang kurang bernasib baik pagi itu..Jalan sangat slow..Ada kenderaan rosak. Ditambah pula dengan keadaan hujan renyai2 pagi menambahkan kelewatan kami tiba di sana..Pukul 9.30 pun masih berada di atas jalan..Sesampai di UiTM pun timbul masalah sebab parking di padang kawad dah full..Guard suruh kitaorg parking di Jakel. Ada bas menunggu di sana..Apa? Jakel? Memang tidak lah kan..Kau nak suruh kami bershopping ke hapa? Udahlah susah betul nak jumpa Dewan konvo tu..Maka berpusing2lah kami bertawaf dalam UiTM tu..Adik aku suruh park di Kolej Perindu..Dah jumpa kolej tu ada pulak pak guard tunggu kt depan tu..Memang haru la..tak boleh nak parking sana..At last kami park di masjid..Kena jalan sikitlah ke dewan tu..

So aku dan mak pun jalan dulu ke dewan tu sementara encik suami tunggu dalam kereta sebab cik Sarah sedang lena diulit mimpi indah..Actually taklah jauh sangat nk berjalan tu..Sampai di dewan kami pun menapak sehingga ke tingkat 3 masuk ke dalam dewan. Mujurlah si adik belum sampai turn lagi amik skrol di atas pentas..Maka sempatlah kami melepaskan lelah seketika. Tapi perutku sangatlah lapar sebab langsung x sarapan lagi..

Lebih kurang pukul 11 lebih barulah giliran si adik naik pentas..Alhamdulillah rasa happy sangat melihat dia naik pentas..Kalau arwah abah ada, mesti abah happy jugak..Habis je turn dia aku dan mak pun keluarlah dari dewan..Kami cari Sarah dan abahnya di luar dan pergi ke tapak menjual makanan..Alas perut dengan karipap dan kebab..Tunggu si adik keluar dari dewan dan bergambar studio..Lepas tu apa lagi..baliklah..

Mencabar jugaklah nak menapak semula ke kereta..Dengan cuaca panasnya...Terasa jauh pulak berjalan..Terjelir keluar lidah dibuatnya. Sarah pun terpaksa berjalan jauh jgk..Sian anak mama..Hehehee

adikku dan kawan-kawan (gambar curik di Fb)
Selesai majlis konvo tu kami pun singgah di Seksyen 7, makan lunch di D'Arab Kafe..Tempat biasa kami makan..Boleh tahan jgk dan harganya murah..Abis makan, solat sekejap dan jalan2 sekitar kedai2 di seksyen 7 tu..Mak aihhhh..terlalu banyak kedai baju muslimah dan tudung2..Cakap saja kedai apa..Semua ada..Pearl Haya?Radiusite?Syazara?Butik Ustazah?Sebab fulus tak berapa nak ada so x teringin nak masuk kedai2 tu..Hahaaaa..


Anyway, tahniah buat adikku dan para graduan tahun ini..Alhamdulillah ijazah sudah di dalam genggaman..Selamat menempuh alam pekerjaan yang mencabar..Tabah dan cekalkan hati menempuh alam baru kalian!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...