Friday, April 16, 2010

a walk to remember...

aku n mr hubby serta adik ipar n birasku ke penang last weekend..sebenarnya dpt gift duk semalaman @ rasa sayang shangri la hotel...dh nk expired pun..tu pasal le pergi juga walaupun x larat sebenarnye asyik travel sana sini lately..

kami bertolak dr putrajya sekitar jam 4 pg..hehehe kononnye spy sampai penang awal n blh jln2 lama2 sket di sana..smpi KL je hujan turun dgn lebatnya..so kami pun stop @ r&r rawang..sementara tnggu solat subuh tu sempat gak tidoq..risau juga aku mr hubby ku drive sorang2...bimbang t'lelap..sekitar jam 7 baru lah kami gerak coz hjn pun br nk reda..smpi di penang around 10 lbh..rehat2 sekejap di rumah birasku n then kami teruskn perjalanan ke island...

kami tba di hotel shangrila sekitar jam 3 lbh...walllaaa...superb la hotelnya...mungkin rezeki kami..bilik kami telah diupgrade ke bilik ekslusif...alhamdulillah...mengadap pantai...tp yg x bestnye tu mata terpaksa dijaga sbb ramai sgt minah salleh buat free show..sian mr hubbyku...

kami menghabiskan waktu ptg dgn berjalan2 di tepi pantai..ikutkn hati nk sgt main parachute yg mendarat di pesisir pantai tu..mahal wooo rm70 sorang..x jadiklah..pstu gi mkn laksa penang..hmm..sedap lg laksa kedah buatan mak angkatku di padang terap...

daripada pemerhatianku..kt batu ferringhi tu sukar nk cari kedai makan melayu muslim..mgknkah aku org luar jadi aku x tahu di mana kedudukn kedai makan tersebut..yg mudah didapati di situ ialah pub
& bar...aku rasa kl aku ke luar negara x de pun nmpk restoran nasi lemak ke roti canai..????

keesokan harinya selepas subuh aku n suami menikmati panorama pagi di tepi pantai :)) syukur ya Allah...terasa seperti hanimun pulak..maklumlah sejak kawen 2 yrs back..asyik kerja..kerja..kerja...so di kesempatan yg ada tu gunakanlah dgn sebaiknya wlpun hanya  sehari kami di penang..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...