Sunday, October 4, 2009

diari seminggu...

masih lg dlm mood raya...sepanjang minggu ini boleh aku kategorikan sbg minggu yang efektif buat diriku....ingatkan aku akan menjadi kemalasan setelah bercuti agak panjang...ttp sebaliknya..alhamdulillah...spt azam di tahun baru pula... sedar x sedar dh masuk bln okt rupanya...begitu pantas masa berlalu...

hari isnin: seharian aku menyiapkn final preparation utk lawatan KSU ke NZ..pagi2 dh mengadap datuk dgn bosku bg short briefing tntg perjalanan program di NZ nnt..settle aje terus pula siapkan documentation utk bosku bawa bersama ke NZ..byk pula tu..hehehe..sian plk bos kene angkut kotak..nk wat cemane bos...inilah rutin menjadi peg. pengiring...

hari selasa:final checking barang2 utk dibawa oleh pengarahku ke sana..siapkan semuanya dan brief sket apa yg perlu dia tahu...then call MSD Australia utk check preparation di sana pula..alhamdulillah semuanya berjalan lancar..malam ni flgt bos aku ke Australia..

hari rabu:pepagi buta aku dh call MSD Australia..to make sure my boss safely landed there...alhamdulillah bis selamat sampai..legalah...blh aku fikir kerja lain pula yg menimbun tu..huhuuu...sibuk pula dgn MJUC..baru aje aku t'fikir nk rujuk fail2 lama sbb spjg aku kene take over jaga mjuc ni aku kureng amik tahu sgt sbb sibuk ngan benda2 lain yg lbh urgent..org MJUC tepon la plk tny psl kontrak staff di sana yg dh tamat, lum renew lg...ape lagi..melompat aku dibuatnye..cuak3...check blk fail2 lama...sib baik ada surat renew yg dh dibuat...fuuuhhhh lega..

hari khamis:as usual..sibuk ngn kerja2 ofis yg mmg x pernah abis...my best fren, nurul called..berborak sket tntg perkembangan masing2...seronok aku mendengar cerita org yg dh beranak dua ni...x menang tangan dibuatnya makcik tu....hehehe..Ya Allah, smg aku juga diberikan peluang utk merasai nikmat mempunyai zuriatku sendiri, aminnn..x lupa juga plan beraya kiteorg nxt week...x sabar nk jmpe baby umar afif ni...

hari jumaat:ari ni sampai awl ke ofis..ape taknye, ade meeting jam 9 pg..kene lah prepare ape yg patut..tghr ada jamuan raya bahagian...not so called jamuan raye la...ala2 je sbb ade org blanje makan nasi briyani...sodap gak..tghr nurul call lg ade perubahan pd plan beraya ktorg..kirenye nk ubah ke plan knvoi raya ramai2 geng bas skolah la plk..hopefully menjadi la plan kami ni..wlpn duk area KL/S'gor ni tp x pernah pun sempat nk b'jmpe masing2..maklumlah masing2 pun dh ada haluan hidup masing2 kan...

hari sabtu: dh hujung minggu rupanye..pg2 kami ke pasar borong s'gor bwk mak skali beli brg2...sronok btul g pasar ni...lama jugalah kmi di sana..ptg beraya di rumah my ex-roommate masa kt unimas dulu, solehah..dpt jgk berjumpa ngn baby venea yasmin die...comel..mcm umminye..solehah masih x berubah...mcm dulu gak ngan gaya ala2 otai die tu..hhehe...
jalan ke rumah die di semenyih punyelah sibuk..x dpt bayangkan hari bekerja...mesti jam...aiseh...sakit kpl dibuatnye..sorry ye baby nea, aunty nisa x sempat nk bli hadiah utk nea..hadiah kawen utk ummi nea pun aunty x sempat bli...dh setahun dh pun..huhuuu..ade kesempatan nnt kite bg hadiah tu yek..kire belated la..heheeh..

hari ahad:hmmmmm...dh hari ahad rupenye..mmg penuh aktivitiku sepnjg mggu nih..pg td aku ke umh mertuaku..tlg masak2 sbb arini ade open hse di sana...menu masakan ummi hari ni:nasi kerabu (i like), lontong (i like jgk..),kek coklat dan kuih2 raya mcm biase..nama pun raya kan..

seronok jgk bila setiap hariku dipenuhi dgn perkara2 yg berfaedah..idak le makan tido aje..hehehe..
mengharapkan hari2 yg bakal mendatang dipenuhi dgn prkara2 yang baik..smg dipermudahkan sgl urusanku..permudahkanlah Ya Allah..amiiin....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...