Tuesday, September 18, 2012

wanita dan keguguran

Kali ini saya ingin berkongsi perihal wanita dan keguguran.

Sebut tentang keguguran, saya pasti ada di antara kita yang pernah mengalaminya. Saya mempunyai seorang rakan yang telah mengalami keguguran sebanyak 4 kali. Kegugurannya bukanlah di awal2 minggu hamil, tetapi kandungannya sudah memasuki usia 3-4 bulan. Sudah terbentuk pun menjadi janin..Saya pasti bukan mudah untuk menghadapi situasi tersebut. Apatah lagi kehadiran anak sangat dinanti-natikan lantaran usiapun sudah memasuki lingkungan 30-an..

Pun begitu, siapalah kita untuk menidakkan ketentuan Allah. DIA Maha Mengetahui apa yang terbaik buat kita hamba-hambaNya..dan sebagai hambaNya, cubalah untuk menerima ujian tersebut dengan hati yang tabah..teruskan berusaha dan berdoa kpdNya..insyaallah suatu hari nanti akan dikabulkan olehNya. Hanya Dia yang tahu waktu yg sesuai utk kita mendapat sesuatu rezeki itu.

Di sini saya kongsikan beberapa link berkaitan tips menghadapi keguguran oleh wanita yang mungkin boleh dijadikan penguat semangat untuk anda terus bangun daripada kesedihan itu..

http://drzubaidi.com/blog/?p=1083

http://www.mengandung.com/artikel/punca-keguguran.html

http://harrazdani.blogspot.com/2012/01/doa-untuk-elak-keguguran-bayi-dalam.html

Untuk anda yang pernah menghadapi situasi seperti di atas, nasihat saya, teruskan berusaha dan berdoa kerana Allah suka mendengar rintihan hambaNya terutama di waktu orang2 lain sedang nyenyak tidur iaitu di sepertiga malam.( Heh..saya pun agak mencabar juga mahu bangun malam ni)..

Kalau nak tahu, premium beautiful corset boleh membantu menguatkan rahim wanita. Bila pakai girdle PB ni, ia dapat menyokong bahagian rahim kita, secara x langsung ia menguatkan rahim.
Siapa2 yang berminat utk tahu tentang korset istimewa ni, blh contact saya :) Free consultation & trial awaiting you.

Pengambilan supplemen juga boleh membantu menyubur dan menguatkan rahim. Yang nak cuba shaklee blhlah contact saya utk mendapat harga isitmewa :)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...