Tuesday, February 11, 2014

February Special [Shaklee]: Vitalea

Assalamualaikum..


Sempena promo Shaklee utk bulan Februari ni, saya nak kongsikan mengenai Vitalea..Vitalea ni adalah kategori multivitamin & multimineral kerana padanya terdapat 28 nutrien yang penting.

Multivitamin Shaklee telah dicipta buat pertama kalinya pada tahun 1915..Pada masa tu dalam bentuk cecair macam di bawah ni..Namanya vitalized mineral.


Namun begitu, dengan kecanggihan teknologi, vitalea telah berubah bentuk daripada cecair kepada tablet. Sebiji tablet vitalea mengandungi nutrisi lengkap yang diekstrak daripada sayuran dan buah, vitamin dan mineral penting. Tablet vitalea disalut dengan serbuk nutrisi iaitu spirulina. 


picture credit to Satu Nutrition
Vitalea merupakan tablet multivitamin yang paling pantas di dunia terlarut dalam air dan tubuh manusia. Ini kerana mineral di dalamnya mudah berintegrasi dengan protein untuk penyerapan yang pantas oleh usus kecil kita.

Vitalea telah dipilih oleh Centre for Science di US sebagai the best multivitamin dalam Public Interest pada tahun 2000!


Kebaikan Vitalea
  • penambah tenaga segera - pemberi tenaga, kecergasan tubuh dan kekuatan mental, membantu sistem memori dan fokus dalam aspek pembelajaran mahupun kerja seharian
  • pelengkap nutrisi 
  • keupayaan sistem produktif - penting bagi kanak-kanak dan remaja
  • metabolisme - membantu dalam stimulasi metabolisme dan melambatkan proses penuaan
  • elemen penting pada sel tubuh - menyediakan asas nutrisi, memastikan sel hidup, pertumbuhan sel baru, membantu proses pembesaran, pertumbuhan rambut, otot, kulit, kuku serta menjaga keishatan tiroid
  • melindungi organ - fungdi buah pinggang, jantung dan hati
Vitalea juga diformulasi dengan formula besi (iron)..So bagi ibu-ibu hamil yang ada masalah hb rendah, bolehlah try ambil vitalea setiap hari..

Pengalaman saya sendiri, semasa hamil anak pertama, masa tu belum berjinak dengan Shaklee, jadi saya makan iron tablet yang dibekalkan oleh klinik. Mungkin badan kurang serasi, jadi saya selalu alami masalah sembelit berpanjangan..Alhamdulillah tiada masalah hb..Hb maintain 11 ke atas

Untuk kehamilan ketiga ni, saya ambil vitalea sebiji setiap hari dan tiada masalah sembelit..Hb pun alhamdulillah setakat ni masih cantik bacaannya 12 ke atas :)

Sempena bulan promosi Vitalea ni, memang harga vitale sangat ISTIMEWA..Harga biasa RM70++ tapi untuk bulan ni sahaja, harga Vitalea hanya serendah RM60++..Jika anda membeli set2 yang ada vitalea juga, harga semua set tersebut jadi lebih murah..So rugilah kalau x grab beli produk Shaklee bulan ini :)

Set mengandung, set berpantang, set menyusu bulan ni memang murah sebab harga Vitalea menjunam pada bulan ini!

Jika nak membeli, pm/whatsapp/emel saya ok! Harga istimewa menanti anda :)



*Disclaimer
These statements have not been evaluated by the FDA. These products are not intended to diagnose, treat, cure or prevent any diseases.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...