Tuesday, August 5, 2014

World Breastfeeding Week

Minggu ini (1-7 Ogos) merupakan minggu penyusuan ibu sedunia..



Masa Sarah dulu saya akui ilmu menyusu agak kurang..Mungkin sebab anak pertama..Tapi saya gigihkan juga menyusukan Sarah walaupun demand melebihi supply..Menyusu penuh sampai usianya 1 tahun. Lepas tu campur susu formula tapi dalam masa yang sama masih meneruskan penyusuan. Sarah berhenti menyusu sepenuhnya pada usianya 2 tahun 9 bulan..Itupun sebab saya pregnant..

Insyaallah utk Mu'adz ni saya berazam utk berikan yang terbaik..Nak menyusukan sehingga 2 tahun, insyaallah...

Saya akui perjalanan menyusukan anak ni bukan mudah..Banyak liku2 dan cabaran yang perlu ditempuhi tambahan pula bagi ibu2 yang bekerja..Tapi saya yakin dengan adanya support daripada keluarga dan lain2 boleh menjayakan perjalanan ini..Yang penting, minda harus sentiasa POSITIF..Fikir yang baik-baik, insyaallah yang datang nanti semuanya baik2..




info crdt to WHO


Kepada semua ibu2 yang menyusukan anak, KEEP CALM & enjoy BREASTFEEDING!

googled pic

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...