Friday, June 29, 2012

diet???oh tidak!!




heheee..memang sukar untuk diriku berdiet..saya memang tak berjaya melalui program diet..dah banyak kali mencuba memang tak berjaya..mungkin sebelum kahwin dulu berjaya kot..lepas berkahwin, beranak pula lepas tu mmg failed lah..tp sekarang ni saya cuba untuk berdiet dengan cara selamat..hmmm..not diet actually..cuma menukar gaya pemakanan..jika sebelum ini saya memang saangat gemar makan benda2 goreng..name it, pisang goreng, kentang goreng, keropok..aisehhh..benda2 mcm tu la yg menyumbang ketembunan diri ini...tp apabila kami serius untuk mendapatkan zuriat, saya sudah mula mengubah tabiat pemakanan..saya kurangkan fast food, kurang makan yg goreng2..junk foods..dan yg sewaktu dengannya..

alhamdulillah saya berjaya, cuma kadang2 tu mkn juga yg goreng2 tuh..selain itu, saya tambahkan juga supplement shaklee..sbb skrg ni byk sgt contaminated food..sayur pun disembur racun, ikan pula ada merkuri, plumbum..ayam pula dicucuk dengan hormon..bila ambil supplement shaklee (it is natural), dptlah badan ni mengeluarkan toksin2 melalui detoxification..




saya masih mengambil set breastfeeding shaklee..saya tambah dengan lecithin (utk memecahkan lemak & menurunkn kolesterol jahat), ESP (utk berikan energy)..alhamdulillah setakat hari ini badan bertenaga..ohh ye tak lupe, saya juga pakai PB korset utk kesihatan dalaman dan luaran :))

anda pula bagaimana? pernah menjalani program diet?

Saya juga ahli shaklee...jika anda ingin mendapatkan produk shaklee, contact saja saya ye :)

LOL,
nisadahri

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...