Monday, June 25, 2012

petua berhadapan dengan bos yg sedang marah

Anda biasa tak kena marah dengan bos? Saya biasa..hehe..Sepanjang saya bekerja sejak tahun 2005,saya perasan kl bos perempuan punya cara marah mmg dahsattt..bukan saja dengan bebelan, siap dgn hentak meja bagai..tp kl bos lelaki pula cool aje walaupun sedang marah..ini pengalaman saya sendirilah..anda bagaimana?


Saya teringat pesanan senior masa sy bekerja di pasir gudang dulu,masa tu sy freshie lg..sgt naif, kurang yakin dan mcm2 lg lah..dia cakap jgn takut bila kena marah..bukan hidung ko hilang pun..tadah je telinga tu..huhuu..mmg btul..tp sentap jugalah bila dimarahi oleh bos..lg satu,masa aku nk resign dr company utk join govt, sorang senior aku ada pesan, dia ckp "nisa,u mesti berani..jadi garang sikit..jgn takut2.."hehe aku pegang kata2 dia dan alhmdulillah skrg ni confident level aku dh increase sikit :-)

Buat anda yang berdebar-debar bila bos panggil especially nak kene marah ngan bos, saya nk share ayat yang patut diamalkan sebelum berjumpa bos. Anda amalkan membaca surah Taha ayat 1-5,,insyallah kalau bos nk marah pun mesti x berapa nk marah sangat...ayat suci Allah mana boleh lawan dengan api kemarahan  
yang dibawa oleh syaitan...amalkanlah yer, insyaallah anda tak akan menyesal :)


LOL,
nisadahri



1 comment:

Anonymous said...

Terima Kasih Banyak2.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...