Tuesday, June 19, 2012

Kenapa saya pilih PB?

MAHAL

Inilah perkataan yg sering dikeluarkan oleh wanita2 di luar sana...kos PB bergantung kps saiznya..kl saiz kecil murahlah sikit..jika saiz besar mahal sikitlah..

Saya dulu pun x jadi beli PB sebab mahal...tp bila keadaan dah terdesak (desperado nk kurus), saya hampir2 nk buat treatment di slimming centre..bila survey punya survey kos buat slimming program di slimming centre mmg mahal..sekali program (ada 10x sesi) lbh kurang RM2,000-RM4,000 tgk tempat jugalah..bila dh habis 10 sesi, mesti kena maintain pegi lg kan..ye lah, kl dh stop, confirm punye anda akan kembali gemuk..setakat jaga makan mmg x cukup..percayalah..

Lagipun gaya hidup kita ni especially those yg di bandar mmg berbeza..kerja 8am-5pm..blk kerja nak uruskan rumah,anak,suami...weekend pulak sibuk ngan aktiviti laundry,kemas rumah,lawat mak ayah sedara mara, attend kenduri kendara..so bila nyer nk beriadah??blhla beriadah, tp mmg x konsisten kan??

Oh yer...sblm ni sy mmg pakai korset tp brand yg biasa2 je..elken, cosway, avon, skiva..name it..mcm2 saya dh try tp semuanya x selesa dengan badan saya..walaupun dah pakai tp lemak2 di perut masih timbul..ye lah..

Selepas consider pilihan2 yg saya ada, jadi saya bertekad memilih Premium Beautiful korset disebabkan manfaatnya yg banyak..Ia lebih fokuskan kepada kesihatan berbanding kecantikan..Saya berpendapat, apabila kita sihat dalam dan luaran, pasti kita akan nampak cantik..Cantik itu kan subjektif ;p

Alhamdulillah after few months wearing this corset, saya dpt lihat kesannya pada diri saya..Yang paling ketara ialah senggugut sudah tiada..sblm ini mmg setiap kali datang bulan, mesti dapat senggugut..sy akan tuam dengan air panas, kdg2 tuam seterika atas perut..huhuu..lega la buat seketika..tp skrg ni mmg xde langsung senggugut..darah yg keluar pun fresh je, no more ketul2 mcm dulu..alhamdulillah..

Stretchmark di perut juga sudah pudar..kl dulu sangat trauma bila tgk perut..huhuu..Sakit belakang pun dah x de..kl dulu mmg akan sakit belakang sbb kita kan bekerja mengadap PC je most of the time..

Haaa..lg satu yg best..biasanya kl saya keluar lunch di luar, bila cuaca panas, mesti badan berpeluh melekit..tp skrg ni x de dah..rasa selesa sangat..mungkin sbb PB ni diperbuat drp fabrik akwatek & akwadyne..fabrik yg biasa digunakan pada baju angkasawan..kelas tak??hehehe

Nampak tak kawan2? Saya sebenarnya pakai PB ni sbb nk kurus..tp apa yg saya dapat lebih drp tu..oh yer..saya masih berusaha mendapatkan berat badan ideal saya dan insyaallah saya pasti berjaya..Yakin boleh :))



For free consultation on PB korset, jgn segan2 contact saya
019-2162037/nisadahri@gmail.com

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...