Wednesday, June 12, 2013

My Cooking Project

Assalamualaikum.

Ada beberapa cooking project yang saya nak sangat masak tetapi atas sebab2 tertentu, terpaksa di KIV kan dulu..Adakah daku ini terlebih vitamin M??Ayayayaa..

Sebelum terlupa, baik saya listkan dulu supaya esok2 bila mood memasak sudah mari, boleh terus buat

1. Nasi Lemuni (done)


Daun lemuni masih ada dalam peti di rumah..masih segar, tak layu..Sebelum daun2 itu layu semuanya, harus dimasak nasi lemuni dalam masa terdekat..Senang aja sebenarnya nak masak..Macam nasi lemak jer..Nasi ni sangat bagus dimakan oleh ibu yang sedang berpantang..Masa berpantang anak sulung dulu, tok saya masakkan nasi ni..Lepas makan, badan kita akan terasa hangat dan angin kus-kus pun banyak keluar..Baguslah kan ;p

2. Tiramisu


Permintaan daripada adik ipar yang belum sempat ditunaikan ^__^..Maaf ye adik ipar..Nanti bila dah ok, kak nisa buatkan untuk awak ;)

3. Oreo Ball


Terjumpa dalam FB..Sangat mudah untuk membuatnya..Hanya menggunakan 3 bahan iaitu biskut oreo, cream cheese dan coklat sebagai salutan bebola oreo itu..

4. Laksa Sarawak


 Kemain beria kirim dengan colleague belikan pes laksa sarawak tahun lepas. Sudahnya tersimpan rapi dalam rak di dapur tak berusik lagi..Masalahnya kt rumah ni takde yang gemar makan laksa sarawak. Pernah masak dulu, mak saya cakap macam rempah orang beranak..Huhuuu sabo je lah

5. Homemade chocolate



 Masa pergi kelas demo coklat tak lama dulu punyalah bersemangat waja..Konon2 boleh wat side income nih..Coklat dah beli, acuan pun ada..Buat je belum..ayayaaaa..

6. Pavlova


Tengok resepi dan tutorial orang lain buat macam senang aje kan..Tapi berminat buat mini pavlova aje..Yang besar seperti susah nak dimakan..Kalau yang kecil2 senang aje ngap masuk mulut terus ;p Resepi sudah berjaya saya dapatkan daripada sahabat saya..



Apekah sebenarnya? Memang confirmed lah saya ni yang terlebih dos vitamin M agaknye kan :'( 

Huhuuuu..insyaallah, saya akan pastikan cooking project saya ini akan direalisasikan jua sebelum penghujung tahun 2013

3 comments:

~ujicham~ said...

Good luck, aku pun leh tlg rasa. hehehe.

NISA DAHRI said...

hehehe..meh la rasa Uji :)

Vee said...

oh pavlova.
lama tak sentuh oven.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...