Wednesday, September 4, 2013

Jantung sihat dengan CoQ Health Plus Shaklee

Tahukah anda lebih 1.7 juta manusia meninggal dunia setiap tahun  akibat penyakit kardiovaskular? Kardiovaskular ni berkait rapat dengan jantung. Ini menjadikan penyakit tersebut sebagai penyebab UTAMA kematian di seluruh dunia.


Menurut Tan Sri Dr. Mohd Ismail Marican, penyakit tekanan darah tinggi di kalangan rakyat negara ini semakin meningkat sejak 10 tahun kebelakangan ini dan ia membabitkan kira-kira 4.8 juta! Wahhh ramai tu! Justeru, tak hairanlah kita sering mendapat berita mengenai kematian mengejut akibat serangan penyakit-penyakit kardiovaskular di kalangan mereka yang dalam lingkungan umur produktif setiap tahun.


Antara tips mengelak diri dari terkena serangan darah tinggi dan penyakit2 yang sewaktu dengannya;

·  Jangan merokok
·  Kekalkan berat badan yang sihat
·  Bersenam secara kerap
·  Semua orang dewasa yang sihat dalam lingkungan umur 18-65 tahun seharusnya 
   mendapat sekurang-kurangnya 30 minit kegiatan senaman yang sederhana lima hari 
   seminggu
·  Makan makanan yang sihat
·  Makan lebih banyak buahan dan sayuran yang segar
·  Kurangkan pengambilan garam
·  Kurangkan makanan bergoreng; pilihlah makanan yang dikukus, panggang atau dibakar
·  Kurangkan pengambilan makanan yang sarat dengan kolesterol dan
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
 .
.
.
·  Pengambilan supplement CoQ 10

Apa itu Koenzim Q10?

CoQ10 merupakan natural antioxidant yang dihasilkan oleh badan manusia. CoQ10 perlu untuk mengeluarkan tenaga di peringkat selular. Nak tahu tak? Jantung kita mengandungi 10 kali lebih BANYAK CoQ10 berbanding mana-mana organ lain dalam badan. Ini kerana jantunglah organ yang paling kuat bekerja sebab ia berdegup setiap hari dan masa. Degupan jantung tak boleh berlaku tanpa wujudnya tenaga!

Bagi orang2 muda belia, menjana tenaga yang banyak tidak menjadi satu masalah. Badan kita dapat mengeluarkan semua CoQ10 yang diperlukan oleh jantung. Tetapi apabila usia kita semakin meningkat, semakin sedikit CoQ10 yang dapat dikeluarkan oleh badan dan apabila memasuki usia 50-an ke atas, jantung kita akan mengalami kebuluran tenaga. Apabila keadaan ini berlaku, jantung tidak mampu lagi bekerja dengan cekap seperti di usia muda. Jantung tidak berupaya menyampaikan semua oksigen dan nutrien yang diperlukan oleh organ dan tisu di seluruh badan. Ini menyebabkan kita akan berasa letih dan tidak bermaya.

Banyak penyelidikan yang silakukan terhadap CoQ10 dan banyak kejayaan dan hasil menarik dicapai dalam bidang kardiologi. Pada sekitar awal tahun 70-an, Dr. Karl Folkers [Bapa CoQ10] dan Dr. Gian Paolo Littarru telah membuktikan mereka yang menghidapi penyakit jantung adalah dari kalangan mereka yang kekurangan CoQ10.

Kenapa CoQ10 penting?

Ia membantu dalam memastikan kesihatan peredaran darah, dan menyokong fungsi optimum otot jantung.

Mengurangkan sakit kepala migrain yang teruk

Meningkatkan sperm motility di kalangan lelaki 

Membantu mencegah dan merawat radang gusi [gingivitis]

Sumber:
www.drweil.com

CoQ Health Plus 

CoQ Health Plus merupakan antara produk terbaru dari Shaklee..Taklah baru sangat, dalam few months ago jugalah.. Sesuai sangat bagi anda yang mementingkan kesihatan jantung anda..




Bulan ini CoQ10 dijual dengan harga RUNTUH. Beli 6 percuma 1. Tapi kalau nak beli 1 botol pun saya bagi harga RUNTUH juga ;)

nisadahri@gmail.com/0192162037




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...