Monday, May 27, 2013

Misi JJCM

Beberapa minggu lepas, saya ada menonton rancangan JJCM di TV3.. Episod pada masa tu, Qi makan di Restoran Tapak Sulaiman a.k.a Bunian..Memang nampak menyelerakan masakan di situ..Masak ketam lemak! Feberet saya masa kecik2 dulu tu ;p

Tak sangka pula bila di ofis, geng2 makan lunch saya pun bercerita tentang restoran yang sama..Apa lagi...misi meng'google' pun bermula lah..Dekat rupanya kedai makan tu dengan Putrajaya. Bermakna, misi menjejak kedai makan tersebut makin menjadi realiti lah!

So pagi tadi around 11 pagi, setelah mengumpulkan geng2 makan saya, maka saya pun telah membuat reservation di kedai makan tersebut. Cuma nak ke sana tu gamble aje sebab x sure kt mana sebenarnya..

Waktu makan lunch td kami pun meneruskan misi JJCM..Lorrr..tak susah rupanya nak cari kedai tersebut..Hahaha..kalau tak kerana nampak deretan kereta kt tepi jalan tu memang tak tahu jugak..Memang takde signboard langsung..

Sesampai di sana memang dah ramai manusia yang sedang menjamu selera..Aisehhh...diorg ni keluar makan pukul brp? Takkan pukul 12 tghr dah cabut kot??Waaaa..so early maaa..

Mujurlah saya dah booking tempat..So sampai2 aje terus duduk di meja..Order air sekejap..Tak lama lepas tu makanan pun sampai..Barulah saya faham konsep makan di sini..Semua orang akan makan menu yang sama..Cuma bezanya saiz hidangan tu bergantung kepada bilangan orang yang nak makan lah..Saya difahamkan setiap hari menu adalah berbeza.

Menu hari ini ialah ketam masak lemak. Ayam goreng dan ikan goreng pun ada jugak. Kebetulan pula kami pergi dengan orang yang ada sakit gout dan tengah berpantang makan seafood..Aisehh, x syok sangat lah makan..Huhuuuu...Wrong timing maybe? Disebabkan hanya 2 orang aje yang makan ketam tu, so kami pun tapau la lebihan ketam tu..

So next time bolehlah bawa encik suami makan di sini..Makanan di sini boleh tahan sedap juga..Harga pun berpatutan..Satu kepala RM13. Berbaloi pada saya sebab ada beberapa jenis lauk..sayur dan sambal belacan pun ado..Memang makanan melayu la..

Cuma tempatnya agak panas sikit..Takpelah..ala2 kampung gitu kan..Siapa yang jenis x tahan panas tu, fikir 2-3 kali la agaknye nak p makan kt sini..Tp saya ok aje ;p



So bagi sesiapa yang nak datang makan di sini, saya cadangkan anda buat reservation terlebih dahulu.. Sms aje berapa orang nak makan ke nombor 0173812246. Dibuka makan pagi dan tengah hari setiap Isnin-Jumaat. Sabtu dan Ahad dibuka untuk makan pagi sahaja (menurut adik cashier kedai ni)

Lokasi kedai, kalau dari Putrajaya, ambil jalan ke Desa Pinggiran Putra yang nak menghala ke Sungai Merab..Anda akan nampak Coffee Village di sebelah kanan..Jalan terus menghala ke Sungai Merab..Anda akan nampak gelanggang futsal di sebelah kiri..Masuk lorong di sebelah kiri depan sikit daripada gelanggang futsal tu..Lepas tu jalan terus sikit, masuk lorong kedua. Kedai makan ni agak tersorok sedikit..Anda akan nampak bumbung kedai je dari atas jalan..

Haha, agaknye dipanggil restoran bunian tu sebab kedai ni tersorok agaknye ;p

Selamat menjamu selera!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...