Friday, July 5, 2013

My Wish Lists

Assalamualaikum..

Antara wish list saya untuk tahun ini [dibawa ke tahun depan]

1.  Wardrobe

Dah lama idam nih..Makin hari pakaian di rumah tu makin bertambah disebabkan saya yang sangat suka membeli secara online. Baju saya dan baju Sarah..Ooohhh..hari2 lipat baju [errr..bukan hari2], sampai lemari baju pun sudah penuh..katil pun sudah penuh..So kalau buat wardrobe tu lega sikitlah dapat sumbat segala mak nenek baju tu..Maih mengumpul bajet sebab dah survey2 tengok paling2 pun rege dalam RM2k++ ^________^


2. Deep freezer



Disebabkan freezer di rumah tu tak mampu menampung kapasiti makanan, sudah tiba masanya untuk membeli deep freezer..
Mula-mula konpius antara chest dengan upright..Upright nampak smart..Tp macam terhad aje compartment dia..So saya nak yang chest aje lah..Lebih cost savvy dan sesuai utk ruang dapur saya yang comel itu..

Dah survey online [blog walking] harga paling murah leh dapat dalam RM599..

3. Medela fs



Ni kalau ade rezeki dapat anak sorang lagi ;p

Sebenarnya dah ade spectra 3 pun..Boleh buat double pumping pun cuma kene pegang..so dia tak begitu freestyle..Plus suction sudah out walaupun encik suami telah menggodek2 dalaman parts dia..Mungkin kene godek sekali lagi..Kalau tak ok jugak suction dia kita hantar pergi servis lah!

Masa tgh survey dlm blog aritu, baru tau yg medela ni ada yg dr Swiss, US n UK. Dikatakan kalau dr Swiss ni ada warranty di Malaysia iaitu Lactaequip. Tp ade beberapa review cakap yang kalau pi hantar kt Lactaequip pun pakai duit banyak, serupe beli aje medela UK or US made tp after sale servis lebih baik..Hmmm..i have no idea about this..Mungkin pengguna medela fs boleh komen la kot..

Begitu banyak yang menjual medela fs..saya pun tak tahu nak beli yg mana satu..Harus mengkaji dan terus mengkaji..Harga online RM1450-RM2219..

Setakat ni tu je lah wish list saya buat masa ni..Sambil2 verangan, sambil kumpul duit..Duit lebihan potongan PTPTN, duit bonus Shaklee bulan2 tu semua akan disumbat masuk ke dalam akaun utk menunaikan wish list saya..Sikit-sikit lama-lama jadi bukit ;p 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...