Monday, July 16, 2012

jalan-jalan cari makan..

saya mempunyai geng makan tengah hari di pejabat..geng saya tu kawan2 saya di tempat lama saya iaitu Education Malaysia..jika kami mengalami kebosanan makan di kafe pejabat, kami pun keluar makan di luar mencari tempat makan yang best2..setakat ni ada few restaurants/stalls yang kami dah pergi cuba makan dan alhamdulillah tidak menghampakan selera kami :)

ni antaranya yer

                                           ginger beef kwayteau @ Maritime Putrajaya



                        roti yang sangat besar dimakan bersama kuahnya di Sanaa (2nd time ke sana)
                                       

                         cheese nan & tandoori chicken @ Mr. Kabab & Bariyani Putrajaya
                                                        (Pakistani dishes)

kangkung crispy @ Tomyam Khung Putrajaya

                                    nasi arab @ Sanaa Cyberjaya (mknn org arab Yemen) - it's my 3rd time


                                   asam pedas claypot @ asam pedas mak busu cyberjaya


setakat ni kami memang makan2 area putrajaya dan cyberjaya aje sebab tu je lah yg dekat dan cepat. Sebab masa lunch kan terhad..1 hour only..jadi bila nk makan kt luar ni harus pantas :)

Nasi arab di Sanaa memang best lah setakat ni..nasi sedap dimakan begitu saja..roasted chicken pun sodap..lamb khabsah dia pun sedap..jus-jus dia pun sedap dan fresh..harga pun berbaloi lah..sekali makan x sampai pun rm20..kalu order air suam lg jimatlah..hehehe..sudah 3 kali saya makan di sana..di asam pedas mak busu tu pun dh 3 kali juga..hehee..orang cakap kalau tempat tu kita selalu pergi maknanya sedaplah makanannya tu.. ;p

Ada masa nnt saya kongsikan lagi tempat2 makan yang best yer..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...