Monday, July 23, 2012

Puasa...

Alhamdulillah, hari ini sudah pun masuk hari ketiga kita berpuasa..Setakat hari ini alhamdulillah, masih ok. Ramadhan kali ini juga saya mencuba beberapa produk shaklee. Jika tahun sudah, saya minum Energising Soy Protein (ESP) sewaktu sahur..Tahun ini pula saya mencuba performance drink Shaklee. Saya masih lagi mengambil ESP tu. Ia merupakan minuman isotonik. Sesuai diambil oleh ahli sukan. Tetapi org biasa mcm kita pun bagus minum air ini. Ini kerana bila kita berpuasa kan badan kita kekurangan air di waktu siang. Bagi ibu yang menyusu, di waktu siang ni memang mencabar. Tambah kalau yg mengepam..Memang akan kehausan biasanya. Bila minum Performance Drink ni, alhamdulillah, badan saya pun tidaklah lembik mcm tahun sudah..lembik bukan sebab apa..hanya ibu menyusu saja yang mengerti situasi itu..hehehe..




Untuk pengetahuan anda, produk ini telahpun terbukti berkesan oleh ujian makmal Shaklee yang dilakukan bersama-sama high level athletes di mana ia:

1. Meminimumkan kehilangan cecair untuk memantapkan hidrasi badan. Jadi anda berasa kurang haus terutama ketika sedang berpuasa
2. Mengalirkan elektrolit sepenuhnya ke seluruh badan termasuklah kalsium dan magnesium. Ini tiada pada jenama minuman isotonik yg lain
3. Menstabilkan paras glukosa dalam darah untuk mengekalkan tenaga berterusan dan menambah stamina

Performance drink ni tiap kali tiba Ramadhan mesti laku macam pisang panasss..Buktinya, masa saya order aritu pun hanya tinggal 2 balang sahaja. Itupun stok standby kawan saya..huhu..Insyaallah dalam minggu ni dah sampailah stok baru tu..

Alhamdulillah, hasil meminumkan Performance Drink ni memang berkesan kepada saya dan suami. Kami akan terus mengambil minuman ini di sepanjang bulan Ramadhan ini. Saya mengambilnya ketika berbuka dan bersahur. ESP pula saya campurkan dengan susu segar dan diminum ketika sahur. Alhamdulillah masih ada rezeki utk Sarah minum susu ibu :)

Untuk anda yang ingin mencuba Performance Drink atau ESP atau lain-lain supplement Shaklee, contact saja saya ye!

Selamat berpuasa!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...